• Buzdağı: Detaylar altta, kullanılabilir kısım üstte. Üstünde yaşayan hayvanlar detayla ilgilenmiyor. • Kullanıcı: “nasıl kullanırım ”, Geliştirici: “nasıl çalışır?” • Kullanıcı: “ne yapar?”, Geliştirici: “nasıl yapar?” • Soyutlaştırma: Geliştirilen programın/tasarımın detaylarını saklayarak bir mekanizma ile kolay kullanılır ve tekrar tekrar kullanılır hale getirmek. • Program parçalarının kullanımı ve uygulanmasının ayırılması. • Büyük ölçekli programlamanın vazgeçilmez gereksinimi. • Genel olarak tasarımın söz konusu olduğu birçok branşta geçerli. • Örnek: radyolarda sadece belirlenen frekanstaki dalgaların geçişini sağlayan bir devre elemanı vardır (tuner). Bu elemanın ayarını sağlayan potansiyometre radyonun dışında bir düğme olarak kontrol edilir. Radyonun ayar düğmesi “tuner” ayarı üzerine bir soyutlaştırmadır. • Programlama dilleri makina dili üzerine bir soyutlaştırmadır. • Grafik arayüzlü programlar karmaşık program mantığının üzerine bir soyutlaştırmadır.
Makale, telif hakkı sebebiyle kaldırılmıştır.