Bu site emekli olmuştur. Arşiv amaçlı olarak BT AKADEMİ sponsorluğunda yayın hayatına devam etmektedir.




C#nedir?com
 
YAZAR HAKKINDA
Çiğdem Çavdaroğlu
Çiğdem Çavdaroğlu
http://www.csharpnedir.com/
İletişme geçmek için tıklayın.
28 Makalesi yayınlanmakta.
Yazar hakkında detaylı bilgi için tıklayın.
Yayınlanan diğer makaleleri için tıklayın.
İlgili etiketler: #define bilgileri degeri degerini degerleri durumunda fonksiyonu kontrol kutusu mesaji pencere return sembolik ws_child ws_visible C / Sys Prog. Çiğdem Çavdaroğlu
 
YAZI HAKKINDA
Türü : Makale
Serbest Köşede C#nedir?com üyelerinin hazırladıkları yazılar yayınlanır. Bu yazılar editör incelemesine girmeden yayınlanır.
Seviyesi : İleri
Kategori : C / Sys Prog.
Yayınlanma Tarihi : 27.3.2006
Okunma Sayısı : 29934
Yorum Sayısı : 0     yorum yaz
Site İçi AramaSİTE İÇİ ARAMA
Üye Girişini AçÜye GİRİŞİ
Üye girişi için tıklayın.
Kullanıcı Adı
Şifre
 
Beni her zaman hatırla
Bir hafta boyunca kullanıcı bilgilerinizi kullanıcı çıkışı yapana kadar hatırlar. (Paylaşılan bilgisayarlarda önerilmez.)
 
Şifremi / Kullanıcı Adımı unuttum.
 
.net TV RSS Serbest KÖŞE (?)
Serbest Köşede C#nedir?com üyelerinin hazırladıkları yazılar yayınlanır. Bu yazılar editör incelemesine girmeden yayınlanır.
emre TAŞ
Silindi
emre TAŞ
yazının devamı >
emre TAŞ
silindi
emre TAŞ
yazının devamı >
emre TAŞ
silindi
emre TAŞ
yazının devamı >
emre TAŞ
silindi
emre TAŞ
yazının devamı >
emre TAŞ
silindi
emre TAŞ
yazının devamı >
Makale Gönder Bende Yazmak İstiyorum
.net TV RSSBlogroll
Turhal Temizer
Conda install environment.yml Package 21.11.2024
Turhal Temizer
Mac OS/X Removing CUDA 21.11.2024
Burak Selim Şenyurt
Rust ile ECS Yaklaşımını Anlamak 21.11.2024
Burak Selim Şenyurt
Birlikte Rust Öğrenelim Serisi 21.11.2024
  Diğer Herşey
Sponsorlar
BT Akademi
Medya Portakal
Video Hosting Sponsoru
Csharpnedir.com bir Ineta üyesidir
Uzman Abi
Her Yönüyle C# - Sefer Algan
Windows API - Düğme Kontrolleri Uygulaması
 
Kapat
Sayfayı Yazdır Sık Kullanılanlara Ekle Arkadaşıma Gönder MySpace Del.Ico.Us Digg Facebook Google Mixx Reddit StumbleUpon
Bu yazımızda, daha önce incelemiş olduğumuz düğme kontrollerini kullandığımız bir uygulama geliştireceğiz. Uygulamamız, kullanıcıdan öğrencilerin isim ve cinsiyet bilgilerini alacak. Bu bilgilerin yanısıra öğrencinin belli kurslardan hangilerini aldığını, hangilerini almadığı bilgisini de alacak. Kullanıcıdan aldığı bu bilgileri bir dosyaya kaydedecek. Windows API yazı dizimizde daha önce statik kontrolleri ve yazı kutusu kontrollerini incelemiştik. Bu uygulamamızda o kontrollerden de yararlanacağız. Ana penceremizde dört statik kontrol ve iki yazı kutusu kontrolümüz olacak. Bunun yanısıra, bir basma düğmesi, iki seçenek düğmesi, üç seçenek kutusu ve bir de grup kutusu oluşturarak düğme kontrollerinin uygulama içerisinde nasıl kullanıldığını göreceğiz.

Öğrenci bilgilerini uygulamanın ana penceresindeki kontrollerden kolay bir biçimde alabilmek için bir yapı tanımlayalım. Böylece, kullanıcı kaydı yapmak üzere düğmeye bastığında, kontrollerdeki bilgileri tanımladığımız yapı türünden bir nesnenin veri elemanlarına atayarak bilgileri dosyaya bu yapı nesnesi aracılığıyla yazabiliriz. Yapımızı, uygulamamızın başlık dosyasında şöyle tanımlayalım :

typedef struct _person {
    char name[20];
    char surname[20];
    char maleorfemale;
    int lesson1;
    int lesson2;
    int lesson3;
}Person;
Ana penceremizde tüm bu veri elemanlarına atayacağımız değerleri tutan kontrollerimiz olacak. Ana penceremizi oluşturma kısmını, daha önceki yazılarımızda ele aldığımız için burada tekrar incelemeyeceğiz. Kaynak kod dosyamızın başında, kontrolleri oluştururken CreateWindow fonksiyonunun hMenu parametresi yerine geçtiğimiz tanımlayıcı değerleri sembolik sabitler olarak tanımlayalım :

#define ID_EDITBOX_1 101
#define ID_EDITBOX_2 102
#define ID_LABEL_1 103
#define ID_LABEL_2 104
#define ID_LABEL_3 105
#define ID_LABEL_4 106
#define ID_RD_BTN_1 107
#define ID_RD_BTN_2 108
#define ID_CKB_BTN_1 109
#define ID_CKB_BTN_2 110
#define ID_CKB_BTN_3 111
#define ID_PSH_BTN_1 112
#define ID_GRP_BTN_1 113
CreateWindow fonksiyonunun geri döndürdüğü kontrol tutamaç değerlerini tutmak için uygulamanın global alanında HWN türünden nesneler tanımlayalım :

static HWND hEditBox1, hEditBox2;
static HWND hStatic, hGroupBox;
static HWND hRadioButton1, hRadioButton2;
static HWND hCheckBox1, hCheckBox2, hCheckBox3;
static HWND hPushButton;
Kullanıcı kaydın yapılması için basma düğmesine bastığında çağrılacak fonksiyonun prototip bildirimini de global alanda yapalım :

void OnPshButtonClick();
Uygulamamızın WndProc pencere fonksiyonunda, WM_CREATE mesajı alındığında (yani ana penceremiz oluştuğunda) kontrollerimizi oluşturacağız. Kontroller, belli olaylar oluştuğunda ana pencereye, kendi tanımlayıcı değerlerini ve oluşan olayı belirten bir kod değerini içeren WM_COMMAND mesajı iletirler. Ana pencerenin pencere fonksiyonunda WM_COMMAND mesajı alınması durumunda, bu mesajı gönderen kontrolün tanımlayıcı değerini kontrol ederek mesajın basma düğmesi tarafından gönderilip gönderilmediğini anlayabiliriz. Eğer mesaj basma düğmesinden geliyorsa ve gönderilme nedeni de düğmeye tıklanmış olmasıysa bu durumda prototip bildirimini yapmış olduğumuz OnPshButtonClick fonksiyonunu çağırmalıyız. Tüm bu işlemleri yaptığımız pencere fonksiyonumuz şu şekildedir :

LRESULT CALLBACK WndProc(HWND hWnd,UINT message,WPARAM wParam,LPARAM lParam)
{
    switch(message) {
       case WM_COMMAND :
          if (LOWORD(wParam) == ID_PSH_BTN_1 && HIWORD(wParam) == BN_CLICKED)
              OnPshButtonClick();
          break;        case WM_CREATE :
          hStatic = CreateWindow("static","İsim :", WS_CHILD | WS_VISIBLE,
                                           10,50,75,20,hWnd,(HMENU)ID_LABEL_1,
                                           ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

          hEditBox1 = CreateWindow("edit","", WS_CHILD | WS_VISIBLE | ES_LEFT,
                                               100,50,200,20,hWnd,(HMENU)ID_EDITBOX_1,
                                               ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

       ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

          hStatic = CreateWindow("static","Soyisim :", WS_CHILD | WS_VISIBLE,
                                           10,90,75,20,hWnd,(HMENU)ID_LABEL_2,
                                           ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

          hEditBox2 = CreateWindow("edit","", WS_CHILD | WS_VISIBLE | ES_LEFT,
                                               100,90,200,20,hWnd,(HMENU)ID_EDITBOX_2,
                                               ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

       ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

          hStatic = CreateWindow("static","Cinsiyet :", WS_CHILD | WS_VISIBLE,
                                               10,130,75,20,hWnd,(HMENU)ID_LABEL_3,
                                               ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

          hGroupBox = CreateWindow("button","", WS_CHILD | WS_VISIBLE | BS_GROUPBOX,
                                               90,110,200,50,hWnd,(HMENU)ID_GRP_BTN_1,
                                               ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

          hRadioButton1 = CreateWindow("button","Bayan", WS_CHILD | WS_VISIBLE | BS_AUTORADIOBUTTON,
                                               100,130,75,20,hWnd,(HMENU)ID_RD_BTN_1,
                                               ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

          SendMessage(hRadioButton1,BM_SETCHECK,TRUE,0);

          hRadioButton2 = CreateWindow("button","Erkek",
                                               WS_CHILD | WS_VISIBLE | BS_AUTORADIOBUTTON,
                                               200,130,75,20,hWnd,(HMENU)ID_RD_BTN_2,
                                               ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

       ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

          hStatic = CreateWindow("static","Dersler :", WS_CHILD | WS_VISIBLE,
                                               10,170,75,20,hWnd,(HMENU)ID_LABEL_4,
                                               ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

          hCheckBox1 = CreateWindow("button","1. Kurs", WS_CHILD | WS_VISIBLE | BS_AUTO3STATE,
                                               100,170,100,20,hWnd,(HMENU)ID_CKB_BTN_1,
                                               ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

          hCheckBox2 = CreateWindow("button","2. Kurs", WS_CHILD | WS_VISIBLE | BS_AUTOCHECKBOX,
                                               100,200,100,20,hWnd,(HMENU)ID_CKB_BTN_2,
                                               ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

          hCheckBox3 = CreateWindow("button","3. Kurs", WS_CHILD | WS_VISIBLE | BS_AUTOCHECKBOX,
                                               100,230,100,20,hWnd,(HMENU)ID_CKB_BTN_3,
                                               ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

       ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

          hPushButton = CreateWindow("button","Kaydet", WS_CHILD | WS_VISIBLE | BS_PUSHBUTTON,
                                               150,270,100,20,hWnd,(HMENU)ID_PSH_BTN_1,
                                               ((LPCREATESTRUCT)lParam)->hInstance,NULL);

          break;

       case WM_DESTROY :
          PostQuitMessage(0);
          break;
       default :
          return DefWindowProc(hWnd,message,wParam,lParam);
    }
    return 0;
}


Şimdi pencere fonksiyonumuzu adım adım inceleyelim :

Pencere fonksiyonunda WM_COMMAND mesajının alınması durumunda, mesajın basma düğmesi kontrolü tarafından gönderilip gönderilmediğini, eğer basma düğmesi kontrolü tarafından gönderilmişse kullanıcının düğmeye basmış olması nedeniyle mi gönderildiğini kontrol ediyoruz. WM_COMMAND mesajının wParam parametresinin düşük anlamlı WORD değeri, mesajı ileten kontrolün tanımlayıcı değerini içerir. Yüksek anlamlı WORD değeri ise mesajın gönderilme nedenine ilişkin bir değer belirtir. LOWORD ve HIWORD makroları kullanılarak wParam parametresinin düşük ve yüksek anlamlı WORD değerleri elde edilebilir. Eğer LOWORD(wParam) değeri ID_PSH_BTN_1 değerine eşitse, mesaj basma düğmesi kontrolümüz tarafından gönderilmiştir. Eğer HIWORD(wParam) değeri BN_CLICKED değerine eşitse kulanıcı düğmeye basmıştır ve mesaj da bu nedenle iletilmiştir. Hatırlayacağınız üzere düğme kontrolleri, basılma sırasında ana pencereye BN_CLICKED mesajı iletiyorlardı. Bu koşulların sağlanması durumunda OnPshButtonClick isimli fonksiyonumuzu çağırıyoruz. Bu fonksiyonda, alınan bilgileri bir dosyaya kaydedeceğiz.

Pencere fonksiyonunda WM_CREATE mesajının alınması durumunda, kullanıcıdan bilgileri almak üzere kullanacağımız standart kontrollerimizi oluşturacağız. Öncelikle isim bilgisini almak için bir statik konrol ve hemen yanında bir yazı kutusu kontrolü oluşturduk. Hemen ardından soyadı bilgisini almak için bir statik kontrol ve hemen yanında bir yazı kutusu kontrolü daha oluşturduk. Şimdi cinsiyet bilgisini almak için bir ’Cinsiyet’ başlıklı statik kontrol oluşturuyoruz. Bu statik kontrolün yanında, birisi ’Bayan’ birisi ’Erkek’ başlıklarına sahip iki seçenek düğmesi oluşturuyoruz. Seçenek düğmelerini ’button’ pencere sınıf ismini kullanarak oluşturduk. Seçenek düğmesi oluşturduğumuzu belirtmek için de, pencere biçimi parametresinde BS_AUTORADIOBUTTON veya BS_RADIOBUTTON sembolik sabirlerinden birini belirtmemiz gereklidir. Kullanıcının bu düğmelere basması durumunda yapılması gereken değişiklikleri sisteme bırakmak için BS_AUTORADIOBUTTON sembolik sabitini kullanıyoruz. Seçenek düğmelerini bir grup kutusu içerisinde göstermek için bu adımda bir de grup kutusu kontrolü oluşturduk. Bu kontrol için de ’button’ pencere sınıf ismini kullandık, pencere biçimi parametresinde grup kutusu kontrolü oluşturmak istediimizi belirtmek amacıyla BS_GROUPBOX sembolik sabitini belirttik. Bu kontrole de bir başlık yazısı belirtmemiz mümkündür, bu uygulama için başlık parametresini boş geçtik. Şimdi seçenek düğmelerimiz bir grup kutusu içerisinde görüntülenecek.

Öğrencinin aldığı kursların işaretlenmesi için bu adımda üç tane seçenek kutusu kontrolü oluşturduk. Seçenek kutusu kontrolü de ’button’ pencere sınıf ismi kullanılarak oluşturulur. Pencere biçimi parametresinde ise BS_AUTOCHECKBOX, BS_CHECKBOX, BS_3STATE veya BS_AUTO3STATE sembolik sabiti belirtilir. Yine işaretlenme işlemlerini sisteme bırakmak üzere BS_AUTOCHECKBOX sembolik sabitini kullanmayı tercih ettik. Sadece ilk seçenek kutusunu oluştururken BS_AUTO3STATE sembolik sabitini kullanarak diğerleri ile arasındaki farkı inceleyelim.

Son olarak bir de basma düğmesi oluşturalım. Bu düğme kayıt bilgilerinin tamamen girildiğini ve artık kaydın yapılabileceğini belirtmek amacıyla kullanılacak. Basma düğmeleri oluştururken de ’button’ pencere sınıf ismi kullanılır. Pencere biçimi parametresinde ise BS_PUSHBUTTON veya BS_DEFPUSHBUTTON sembolik sabitleri belirtilir. Kullanıcının bu basma düğmesine basması durumunda OnPshBtnClick fonksiyonumuz çağrılacak. Ekrandaki bilgileri alarak Person türünden bir yapı nesnesinin veri elemanlarına yazan ve sonra bu yapı nesnesinin veri elemanlarının değerini bir dosyaya aktaran SavePersonRecord isimli bir fonksiyon daha yazıyoruz. OnPshBtnClick fonksiyonunda, yazmış olduğumuz bu fonksiyonu çağırıyoruz. OnPshBtnClick fonksiyonumuz şöyle olacak :

void OnPshButtonClick()
{
    SavePersonRecord();
}
Şimdi SavePersonRecord fonksiyonumuza bakalım :

BOOL SavePersonRecord()
{
    LRESULT checked, les1, les2, les3;
    Person person;
    FILE *fp;     if (ControlForm() == FALSE) {
        MessageBox(NULL,"İsim veya soyisim bilgisi eksik","Hata",MB_OK);
        return FALSE;
    }

    GetWindowText(hEditBox1,&person.name,20);
    GetWindowText(hEditBox2,&person.surname,20);
    checked = SendMessage(hRadioButton1,BM_GETCHECK,0,0);
    person.maleorfemale = checked == TRUE ? ’F’ : ’M’;

    les1 = SendMessage(hCheckBox1,BM_GETCHECK,0,0);
    person.lesson1 = les1 == TRUE ? 1 : 0;
    les2 = SendMessage(hCheckBox2,BM_GETCHECK,0,0);
    person.lesson2 = les2 == TRUE ? 1 : 0;
    les3 = SendMessage(hCheckBox3,BM_GETCHECK,0,0);
    person.lesson3 = les3 == TRUE ? 1 : 0;

    fp = fopen("person.txt","a");
    if (fp == NULL)
        return FALSE;
    fprintf(fp,"%-20s %-20s %c %d %d %d",person.name,person.surname,person.maleorfemale,
    person.lesson1,person.lesson2,person.lesson3);
    fputc(’\n’,fp);
    fclose(fp);

    MessageBox(NULL,"Kayıt Yapıldı","Bilgi",MB_OK);
    ClearForm();
    return TRUE;
}

SavePersonRecord fonksiyonu, BOOL türden bir değer döndürüyor. Kaydın başarıyla yapılması durumunda TRUE değerini, başarısızlık durumunda ise FALSE değerini döndürecek. Bu fonksiyon içerisinde ControlForm ve ClearForm isimli iki fonksiyon daha çağırdık. Bu fonksiyonlar sırasıyla, girilen bilgilerin tam olup olmadığını kontrol ediyor ve kayıt başarıyla tamamlandıktan sonra ana penceredeki kontrollerin değerlerini sıfırlayarak formu yeni bir kayıt için hazılıyor. ControlForm fonksiyonu kişiye ait isim ve soyisim bilgilerinin girilip girilmediğini kontrol ediyor. Eğer bu fonksiyondan FALSE değeri dönerse MessageBox API fonksiyonu ile kullanıcıya bir hata mesajı iletiliyor. Eğer bu fonksiyondan TRUE değeri dönerse kayda devam ediliyor. Fonksiyonumuzun başında Person türünden bir yapı nesnesi tanımladık. Kullanıcının girdiği değerleri bu nesnenin veri elemanlarına aktaracağız. Sırasıyla isim ve soyisim alanlarına girilen değerler GetWindowText API fonksiyonu ile Person türünden yapı nesnemizin name ve surname isimli veri elemanlarına aktarılıyor. Ardından cinsiyet bilgisinin öğrenilmesi için seçenek düğmelerinin işaretlenme durumları inceleniyor. İlk seçenek düğmesine SendMessage API fonksiyonu ile BM_GETCHECK mesajı iletiliyor. SendMessage fonksiyonu bu mesajın iletilmesiyle bize kontrolün işaretli olup olmadığını belirten bir değer döndürecek. Kontrol işaretlenmişse 1 değeri, işaretlenmemişse 0 değeri döndürülür. Alınan bu bilgi kontrol edilerek, nesnenin maleorfemale veri elemanına ’f’ veya ’m’ değeri atanıyor. Burada her iki seçenek düğmesinin işaret durumunun da kontrol edilmesine gerek yoktur. Çünkü aynı anda bu seçenek düğmelerinden sadece birisi işaretli olabilir. Öğrencinin hangi kursları aldığını seçmek için oluşturduğumuz seçenek kutularının işaret durumları da kontrollere BM_GETCHECK mesajı gönderilerek öğreniliyor. Eğer fonksiyondan 1 değeri dönerse yapı nesnemizin ilgili veri elemanına 1 değerini, aksi takdirde 0 değerini atıyoruz. Tüm bilgileri yapı nesnemize aktardıktan sonra şimdi dosyaya yazma işlemine geçebiliriz. Bu amaçla (FILE *) türünden fpisimli nesnemize fopen fonksiyonu ile vir tutamaç değeri atıyoruz ve dosyamızı sona ekleme modunda açıyoruz. fopen çağrısından snra fp nesnemizin değeri NULL olursa dosya açma işlemi başarısız olmuş demektir. Eğer bu durum gerçeklenirse fonksiyondan FALSE değeri ile dönüyoruz. Dosya başarıyla açılmışsa nesnedeki değerleri formatlı bir şekilde dosyaya yazıyoruz. Yazma işlemi tamamlandıktan sonra kullanıcıya MessageBox API fonksiyonu ile bilgi veriyoruz. Sonra formu temizlemek için ClearForm fonksiyonunu çağırıyoruz ve TRUE değeri ile fonksiyondan dönüyoruz.

Son olarak ControlForm ve ClearForm isimli fonksiyonlarımızı da inceleyelim :

BOOL ControlForm()
{
    char name [20], surname [20];
    GetWindowText(hEditBox1,name,20);
    GetWindowText(hEditBox2,surname,20);     if (strcmp(name,"") == 0 || strcmp(surname,"") == 0)
        return FALSE;
    return TRUE;
}

BOOL ClearForm()
{
    SetWindowText(hEditBox1,"");
    SetWindowText(hEditBox2,"");
    SendMessage(hRadioButton1,BM_SETCHECK,TRUE,0);
    SendMessage(hRadioButton2,BM_SETCHECK,FALSE,0);
    SendMessage(hCheckBox1,BM_SETCHECK,FALSE,0);
    SendMessage(hCheckBox2,BM_SETCHECK,FALSE,0);
    SendMessage(hCheckBox3,BM_SETCHECK,FALSE,0);
}


ControlForm fonksiyonunda, isim ve soyisim alanlarına girilen değerleri kontrol ederek, bu değerleri standart strcmp fonksiyonunu kullanarak boş bir karakter katarı ile karşılaştırıyoruz. Eğer isim veya soyisim alanlarından birisi boş bırakılmışsa fonksiyon FALSE değeri ile, her iki alan da doldurulmuşsa TRUE değeri ile fonksiyondan dönüyoruz. ClearForm fonksiyonunda ise, isim ve soyisim alanlarını SetWindowText API fonksiyonunu boş bir karakter katarı parametresiyle çağırarak temizliyoruz. Seçenek düğmelerini ilk haline getirmek için, kontrollere SendMessage API fonksiyonu ile BM_SETCHECK mesajı gönderiyoruz. wParam parametresi olarak, ilk seçenek düğmesi için kontrolün işaretli olmasını sağlamak amacıyla TRUE değerini; ikinci seçenek düğmesi için kontrolün seçili olmamasını sağlamak amacıyla FALSE değerini kullanıyoruz. Seçenek kutularının başlangıçta işaretli olmamalarını sağlamak için üç kontrole de SendMessage API fonksiyonu ile BM_SETCHECK mesajı iletiyoruz ve wParam parametresi olarak FALSE değerini geçiyoruz. Şimdi ana penceremiz yeni bir kayda hazır durumdadır.

Uygulamamızın çalışır haldeki görünümü şu şekilde olacaktır :



İsim veya soyisim alanlarından herhangi birisinin boş bırakılması durumunda karşılaşacağımız mesaj :



Kaydın başarıyla tamamlanması durumunda karşılaşacağımız mesaj ise :



şeklinde olacaktır. Bu uygulamamızda düğme kontrollerinin nasıl oluşturulduğunu, nasıl kullanıldığını, düğme kontrollerine gönderilen mesajları ve kontrolden gelen mesajların işlenmesini inceledik. Oluşturduğumuz uygulamada daha önce incelemiş olduğumuz standart kontrollerden de oluşturarak bu kontroller hakkındaki bilgilerimizi tazeledik. Uygulaya ait kaynak kod dosyalarını buradan indirebilirsiniz. (Uygulama Microsoft .NET 2003’te hazırlanmıştır.) Yeni bir yazımızda daha görüşmek üzere herkese mutlu günler dilerim.

Makale:
Windows API - Düğme Kontrolleri Uygulaması C ve Sistem Programlama Çiğdem Çavdaroğlu
  • Yazılan Yorumlar
  • Yorum Yaz
Bu konu hakkında yayınlanan yorum bulunmamaktadır.
"Yorum Yaz" tabını kullanarak sizde yorumlarınızı yazabilirsiniz.
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmalısınız. Üye girişi için tıklayın.
Üye değilseniz Üyel Ol linkine tıklayarak üyeliğinizi hemen başlatabilirisniz.
 
  • Bu Konuda Son 10
  • Eklenen Son 10
  • Bu Konuda Geçmiş 10
Bu Konuda Yazılmış Yazılmış 10 Makale Yükleniyor
Son Eklenen 10 Makale Yükleniyor
Bu Konuda Yazılmış Geçmiş Makaleler Yükleniyor