|
Windows 98'de C# Kodu Derleyin |
|
Gönderiliyor lütfen bekleyin... |
|
|
Windows 9x işletim
sistemlerine dotNET Framework kurularak, dotNET platformunda yazılmış programlar
çalıştırılabiliyor, fakat siz 9x işletim sistemlerinde dotNET programı yazıp derleyemiyorsunuz,
çünkü .NET programlarını yazabilmek için Microsoft 2 araç sunuyor.
1 ) .NET Framework SDK: Yükleyebilmek için en az windows NT 4.0 SP6 kurulu
32 MB RAM'li bir sistem gerekmektedir.
2 ) Visual Studio .NET: Yükleyebilmek icin en az Windows 2000 Professional
SP3 ve 96 MB RAM içeren bir sistem gerekmektedir.
Diyelim ki elimizde bir Windows 98 işletim sistemi yüklü sistem var. Bu sistemin
belleği de sadece 32 MB olsun. Bu özelliklere sahip bir sistem üzerinde .NET programları
yazmak isteyelim. Bunu yapabilir miyiz?
Eğer .NET programlarını yazmanın tek yolu yukaridaki araçlari kullanmak olsaydı
bu sorunun yanıtı "hayır" olacaktı. Fakat .NET programlarını yazmanın
birkaç yolu daha var. Bunlardan bir tanesi Mono projesi dahilinde geliştirilen
C# derleyicisidir. http://www.go-mono.com/ adresinden projeyle ilgili bilgilere
ve gerekli tüm programlara ücretsiz ulaşabilir bilgisayarınıza indirebilirsiniz.
mono'nun bugünku tarih itibariyle Windows icin 0.28 sürümü mevcut. Mono'nun CLR
altyapısı ile basit bir uygulamayi "mint den1.exe" şeklinde çalıştırmak
istediğimde benim bilgisayarımda "bellek yetersiz" gibi bir hata verdi.
Bu yüzden Microsoft .NET Framework kurmanızı da tavsiye ederim. Microsoft'un sitesinden
son .net framework kurulum dosyasını indirrip kurduktan sonra Mono'nun "mcs"
derleyicisi ile derlediginiz programları normal Windows uygulaması çalıştırıyormuş
gibi çift tıklayarak çalıştırabilirsiniz. Aşağıda basit bir örnek görülüyor.
class den1{
public static void Main(){
System.Console.WriteLine("denemedir.");
System.Console.ReadLine();
}
} |
Bu örnek uygulamayı
mcs derleyicisi ile aşağıdaki gibi derliyoruz.
D:\Program
Files\Mono-0.28\bin\>mcs den1.cs
Compilation succeeded |
Oluşan dosyaya
Çift tıklayarak ya da exe'nin adını yazarak uygulamayı çalıştırıyoruz.
D:\Program
Files\Mono-0.28\bin\>den1.exe
Denemedir. |
İsterseniz daha
karmaşık bir uygulama ile mcs derleyicisinin yeteneklerini test edelim.
Matematik'te satır, sütun veya diyagonallerindeki sayıların toplamının hep aynı
sayıya eşit olduğu karelere "sihirli kare" denir. Verilen bir tek
sayılı boyut icin sihirli kare oluşturan algoritma uygulaması C# ile verilmistir.
Program Visual Studio .NET 2003 ortamında yazılımıştır ve derlenmistir. VS.NET
ile oluşturulan calıştırılabilir dosyanın adı WindowsApplication6.exe'dir. Aynı
kaynak kod (Form1.cs) hicbir değişikliğe ugratılmadan Windows 98 uzerine kurulu
Mono-0.28 ve .NET Framework 1.1 yuklu makinede Mono derleyicisiyle "mcs
Form1.cs -r:System.Windows.Forms -r:System.Drawing -r:System.Data"
komutuyla derlenmiştir. Derleme başarıyla sonuclanmış ve Form1.exe adli dosya
oluşmuştur. Aşağıdaki masaustu görüntüsunde sol tarafta çalıştırılan uygulama
Mono ile derlenen, sağ tarafta çalıştırılan uygulama ise (aynı kaynak koddan
derlenmiştir) VS.NET 2003'te derlenmiştir. İki dosya da çift tıklanarak çalıştırılmıştır.
Şekil 1: Mono ve VS.NET ile derlenen uygulamalar.
VS.NET
Uygulamasını indirmek için tıklayın.
Mono ile derlenen uygulamayı indirmek için tıklayın.
Sihirli
Karelerin Oluşturulması - Basamak Yöntemi
"Sihirli Kare"
oluşturmak icin kullanılan yöntem La Loubere'in bulduğu "Basamak"
adı verilen yontemdir.
Aşağıda genel kuralı verilen "Basamak" yöntemi her tek boyutlu sihirli
kareyi oluşturabilir. Aşagidaki anlatım "Yaşayan Matematik" adli kitabin
53. sayfasından alınmıştır, bu konu hakkında daha detayli bilgi ve buna benzer
keyifli matematik eğlencelerini öğrenmek için bu kitaba başvurmanız tavsiye
edilir. Bu yöntemin 3x3'lük bir sihirli kareye uygulanışı aşağıdaki şekilde
gösterilmiştir.
Şekil 2: Sihirli kare algoritması
"
1) 1 sayısını en üst satırın ortasındaki kareye yerleştirerek başlayalım.
2) Her koyduğumuz sayının sağ üst çaprazına bir sonraki sayıyı koyalım.
Eğer burası sihirli karenin dışındaki hayali bir kareyse (a,b,...,g diye isimlendirdiklerimizden
biriyse) sihirli karede bu yere denk gelen kutuyu bulup buraya sayımızı yerleştirelim.
3) Eğer sihirli karedeki sağ üst çapraz doluysa, o zaman sayıyı bir onceki
sayının altındaki kutuya yerleştirelim (4 ve 7 sayılarında olduğu gibi).
4) 2. ve 3. basamakları uygulamayı sürdurerek sihirli karedeki diğer
sayıların yerlerini bulalım."
["Yaşayan Matematik",s.53]
Tavsiyeler
Mono'nun resmi sayfası
Mono semineri
slaytları
Referans
"Yaşayan Matematik", Theoni PAPPAS, Türkçe'ye çeviren: Yıldız SİLİER,
Sarmal Yayımevi, Ekim 1993.
Makale:
Windows 98'de C# Kodu Derleyin C#, Visual C# ve .NET Ziver Alen Malhasoğlu
|
|
|
-
-
Eklenen Son 10
-
Bu Konuda Geçmiş 10
Bu Konuda Yazılmış Yazılmış 10 Makale Yükleniyor
Son Eklenen 10 Makale Yükleniyor
Bu Konuda Yazılmış Geçmiş Makaleler Yükleniyor
|
|